Meer resultaten
Succesvol automatiseren van het proces rond de verstrekking van het polisblad was voor zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid de basis voor verdere digitalisering van de klantinformatie. Het begon als opslag in de cloud van het polisblad in Hyland OnBase. Inmiddels worden nu in samenwerking met Docspro alle verschillende archieven gemigreerd en geïntegreerd binnen één omgeving om tot één volledig digitaal klantdossier te komen.
Zorg en Zekerheid is al bijna 200 jaar dé regionale zorgverzekeraar in Zuid-Holland Noord, Amstelland en De Meerlanden. Doordat het bedrijf de buurt zo goed kent krijgen ze meer voor hun klanten gedaan. Goede zorg en preventie, bijvoorbeeld en een gezonde buurt. Zo helpt Zorg en Zekerheid, samen met zorgverleners, gemeenten en andere partners, hun 500.000 verzekerden de gezondste versie van zichzelf te worden.
“Een belangrijk administratief proces voor een verzekeraar als Zorg en Zekerheid is het verstrekken van het polisblad”, zegt Carla Mellema, IT Projectleider bij de in Leiden gevestigde zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. “Al onze klanten krijgen in november het nieuwe polisblad voor het volgende jaar. Daarnaast hebben we aan het einde van het jaar te maken met veel nieuwe aanvragen. Het polisblad stelden we al langer digitaal aan onze klanten beschikbaar via een online omgeving. Het document stond opgeslagen op de server van een externe partner.”
Benieuwd naar de uitdaging en hoe de oplossing tot stand is gekomen? Lees de klantcase via onderstaande button.
Lees de volledige klantcase