Meer resultaten
Know Your Customer (KYC), ook wel bekend als Know Your Client, betekent letterlijk ‘ken uw klant’. Binnen de financiële dienstverlening en verzekeringsmaatschappijen is het van groot belang dat men weet met wat voor soort klanten zij in zee gaan. Een bank wil bijvoorbeeld niet dat zij in zee gaan met iemand die geld witwast en een verzekeraar wil geen zaken doen met een fraudeur. Om dit te voorkomen moet de klant verschillende documentatie aanleveren om aan te tonen wat, hoe en waarom zij doen wat zij doen. Deze documenten moeten vaak handmatig door medewerkers worden gecontroleerd. Docspro heeft meerdere oplossingen en technologieën van onder andere Tungsten en Hyland die u kunnen ondersteunen op het gebied van KYC om dit proces efficiënter te laten verlopen.
Met Intelligent Document Processing (IDP) kunt u de verwerking van inkomende bedrijfsinformatie versnellen. Gegevens worden herkend doormiddel van krachtige Optical Character Recognition (OCR) en Machine Learning. Gegevens kunnen worden gevalideerd tegen externe bronnen, visueel worden gecontroleerd en daar waar nodig gecorrigeerd. Door de slimme techniek wordt het systeem slimmer en leert het van de correcties.
Wanneer er wordt gekeken naar hoe IDP kan bijdragen aan het Know Your Customer proces, biedt het bijvoorbeeld een aantal voordelen. Enkele van deze voordelen zijn:
Process Automation stelt u in staat om processen op een eenvoudige manier te stroomlijnen en te automatiseren. Dit maakt het mogelijk om werkprocessen te ontwerpen en te integreren met andere applicaties zonder dat er geprogrammeerd hoeft te worden (Low Code). Process Automation maakt uw Know Your Customer proces onder andere beter schaalbaar en efficiënter. Deze en andere voordelen worden hieronder toegelicht:
Met het Content Services Platform (CSP) van bijvoorbeeld Hyland of Therefore kunt u al uw content, processen en gegevens beheren. OnBase en Therefore brengen geïntegreerd documentbeheer, bedrijfsprocesbeheer en archiefbeheer in één oplossing samen. Een CSP stelt u in staat om gegevens op één veilige plek op te slaan en beschikbaar te stellen waar en wanneer u wilt. Met onder andere workflow automatisering, dynamische accorderingsprocessen en rapportage en analyses kunt u het KYC-proces eenvoudig verbeteren. Ook biedt een content services platform meerdere voordelen met zich mee binnen het KYC-proces, namelijk:
Waar het bij Know Your Customer erom gaat dat je echt weet wie de klant is, gaat het bij Proof of Identity over het verifiëren dat de persoon daadwerkelijk is wie hij of zij zegt dat die is. Het maken van een tweetal selfies en een foto van een identiteitsbewijs is voldoende om te kunnen vaststellen dat het om dezelfde persoon gaat. Tegelijktijdig wordt doormiddel van geavanceerde algoritmes gecontroleerd of er niet gefraudeerd is met het identiteitsbewijs en of er sprake is van een ‘levend’ persoon. Resultaat: uw klant hoeft niet meer naar een fysiek kantoor om zich te identificeren en kan sneller gebruik maken van uw diensten.
Door het gebruik van bovenstaande technologieën binnen uw KYC-proces ervaart u veel voordelen:
Vul het formulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.