Meer resultaten
KLM maakt gebruik van een Intelligent Automation Platform met een aantal samenhangende elementen, bestaande uit: Intelligent Capture om digitale- en papieren documenten om te zetten naar digitale informatie, een Business Process Management functionaliteit waarmee we visueel onze processen kunnen beheren en een Analytics oplossing die inzicht geeft in de performance en optimalisatiemogelijkheden van deze processen met aftakkingen naar de Robotic Process Automation oplossing van Docspro.
KLM heeft eigenlijk geen introductie nodig. De nationale luchtvaartmaatschappij vervoerde in 2018 ruim 34 miljoen passagiers en meer dan 620 ton vracht en behoort met ruim 33.000 werknemers tot de tien grootste werkgevers van Nederland.
Om succesvol te zijn en te blijven in de zeer competitieve luchtvaartsector zijn efficiency betrouwbaarheid en snelheid van het grootste belang. Deze aspecten zijn uiteraard ook van toepassing op de informatiestromen binnen het bedrijf. “Bij de Cargo-divisie zorgen de transportdocumenten voor een enorme hoeveelheid informatie en documenten. Hetzelfde geldt voor de HR-afdeling die verantwoordelijk is voor juiste en veilige verwerking van alle personeelsdossiers van KLM- medewerkers” aldus Rajesh Kisoenpersad, Business Intelligence Technical Specialist bij KLM. “Voor de divisie Engineering en Maintenance, welke onderhoud aan vliegtuigen verricht, geldt dat elk individueel onderdeel – van de motor tot aan de stoelriem – moet zijn voorzien van een certificaat die in het digitale onderhoudsdossier van het vliegtuig aanwezig dient te zijn.” KLM werkt al 15 jaar samen met Docspro om deze informatie- en documentstromen in goede banen te leiden.
Rajesh Kisoenpersad gaat verder: “Het belang van het Intelligent Automation Platform in al deze processen is niet te onderschatten, als je bedenkt dat we jaarlijks ruim 7 miljoen pagina’s aan informatie en documentatie volledig automatisch verwerken.”
“Het Intelligent Automation Platform omvat een aantal samenhangende elementen” vertelt Rajesh Kisoenpersad. “Het begint met Intelligent Capture om digitale- en papieren documenten om te zetten naar digitale informatie die we kunnen verwerken. Dit wordt aangevuld met een Business Process Management functionaliteit waarmee we visueel onze processen kunnen beheren en een Analytics oplossing die inzicht geeft in de performance en optimalisatiemogelijkheden van deze processen. Het mooie is dat we van hieruit ook eenvoudig aftakkingen maken naar de Robotic Process Automation oplossing van Docspro, waarmee we allerlei vervolghandelingen zoals de distributie van gegevens naar bijvoorbeeld SAP of naar externe partners verregaand automatiseren.”
“Onze documentstromen bij Cargo zijn waar mogelijk volledig digitaal, maar dat kan helaas niet altijd. Er zijn bijvoorbeeld nog steeds landen die papieren vrachtdocumenten vereisen. Ook bij Engineering en Maintenance wordt nog steeds veel met papier gewerkt, omdat dat wettelijk verplicht is. Daarom hebben we op elke afdeling en in de hangars multifunctionals geplaatst, waarmee documenten worden gescand en vervolgens direct het Intelligent Automation Platform van Docspro ingaan. Door bij wijze van spreken ‘op elke hoek’ een multifunctional te plaatsen en medewerkers documenten meteen na afronding te laten scannen, realiseren we hiermee volledig geautomatiseerde documentstromen. Dit draagt bij aan hogere efficiency en bevordert de verwerkingssnelheid.”
Rajesh Kisoenpersad is erg enthousiast over het Intelligent Automation Platform: “Het is een platform met ongekende mogelijkheden. De mate waarin het platform bijdraagt aan de digitale transformatie en het voldoen aan business-behoeften is enorm. En omdat we de infrastructuur met multifunctionals, servers en licenties al beschikbaar hebben, kunnen nieuwe processen zonder aanvullende investeringen worden aangehaakt. Consultants van Docspro ondersteunen ons daarin waar nodig en ik ben onder de indruk van de creatieve manier waarop ze meedenken over onze processen. Onlangs hebben ze de kennis van het platform op onze IT-afdeling naar een hoger niveau getild, wat ze voortreffelijk hebben gedaan. Hierdoor is KLM in staat om de mogelijkheden van het platform beter uit te dragen binnen de organisatie en zijn wij zelf in staat om configuratiewijzigingendoor te voeren. Niet dat dit vaak nodig is, want het platform draait zeer stabiel.”
Het Intelligent Automation Platform stelt KLM in staat om de enorme hoeveelheid aan informatie- en documentstromen volledig te automatiseren en het aantal menselijke handelingen daarbij tot een minimum te beperken. Dit leidt tot snellere en efficiënte processen en verhoging van de betrouwbaarheid en beschikbaarheid en levert daarmee een belangrijke bijdrage aan het succes van KLM.
Laat uw contactgegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.