Meer resultaten
Digitale transformatie. U hoort en ziet de term met de regelmaat van de klok voorbijkomen, maar u weet nog altijd niet wat het nu exact voor uw organisatie betekent, of nog belangrijker, hoe het te laten gebeuren. U begint zich zelfs zorgen te maken dat uw concurrenten het allemaal allang hebben uitgedokterd.
Maar wees gerust. Volgens de analisten van Forrester beschikt 73% van de organisaties nog altijd niet over een volledig uitgewerkte digitale strategie. Dus dat is het goede nieuws! U bent nog niet te laat om optimaal te profiteren van de sterk verbeterde klantbeleving, gestroomlijnde bedrijfsvoering en nieuwe business modellen die het implementeren van de juiste digitale strategie uw organisatie op zullen gaan leveren.
Het minder goede nieuws is dat het voor velen als overweldigend overkomt. Transformatie, het klinkt alsof u aan het begin staat van een enorme onderneming. Waar te beginnen? Welke onderdelen van uw producten, diensten, processen, etc. worden verondersteld te moeten worden gedigitaliseerd? Op welk moment heeft uw organisatie de transformatie doorgemaakt? Maakt u zich geen zorgen! Door het stap voor stap aan te pakken en met de juiste partners samen te werken is digitale transformatie niet alleen zeer gunstig maar ook zeer goed uitvoerbaar.
Laten we beginnen bij het begin. Wat is digitale transformatie? Wat houdt het in? In de kern staat digitale transformatie voor de aanpassing van de bedrijfsvoering, processen, competenties en modellen zodat deze optimaal gebruik maken van de beschikbare (intelligente) digitale technologieën.
Hoe wordt de digitale transformatie tegen het licht gehouden? We onderkennen 5 belangrijke fases in de voortgang van de digitale transformatie, te weten:
De eerste fase van digitale transformatie is de fysieke fase. Het klinkt tegenstrijdig maar de eerste etappe die uw organisatie dient af te leggen op de route naar digitale transformatie is door ervoor te zorgen dat de klantbeleving op uw hoofdkantoor, regiokantoren en vestigingen door uw klanten als perfect, naadloos op elkaar afgestemd en 1000% klantgericht wordt ervaren. Het feit dat steeds meer consumenten ervoor kiezen om digitaal zaken met uw organisatie te doen betekent natuurlijk niet dat u uw fysieke vestigingen van beton en baksteen volledig kunt verwaarlozen. De fysieke vestiging dient daarentegen te worden beschouwd als een verlengstuk van uw digitale vertegenwoordiging en vice versa.
Klaar om te toetsen in welke fase uw organisatie zich bevindt? Beantwoord de volgende vragen om erachter te komen hoever u onderweg bent op de weg naar digitale transformatie.
Als u voor uw organisatie de bovenstaande vragen met een volmondig ja kunt beantwoorden dan feliciteren wij u van harte met het voltooien van de eerste fase op de route naar de digitale transformatie. We verwijzen u dan graag naar de vragen die voor fase 2 van toepassing zijn. Maar als u met nee moet antwoorden of niet helemaal zeker bent van de antwoorden dan is een felicitatie ook op zijn plaats. U staat nu dan namelijk volledig in de startblokken om een vliegende start te maken met de digitale transformatie binnen uw organisatie. In de volgende blog gaan we verder in op fase 2 van de digitale transformatie. Klik hier om naar de blog te gaan over fase 2 – self-service.
Wilt u alvast meer weten over hoe u kunt beginnen met de digitale transformatie of wilt u advies over hoe dit aan te pakken? Neemt u dan contact op met onze afdeling Sales via sales@docspro.nl of telefonisch via 0172 – 419 334.
Bron: Kofax Inc.